Debata oksfordzka to szczególny, sformalizowany typ dyskusji dwóch drużyn – propozycji i opozycji – nad postawioną tezą, W listopadzie 2023 r. w ramach projektu „WłączaMY ZERO WASTE” trener CREO pan Krzysztof Mączka przeprowadził warsztat, w którym zapoznał uczniów z zasadami debat oksfordzkich. Uczniowie sprawdzili swoje umiejętności w dniu 15 stycznia na debacie pt. „Samochody spalinowe są lepsze od elektrycznych”. W rolę marszałka wcieliła się uczennica Katarzyna Fiebig, sekretarzem była Marta Kicińska, po stronie propozycji zasiedli: Kamil Skiba, Tobiasz Szefner, Piotr Jaśkiewicz i Nikola Owczarczyk. Stronę opozycji reprezentowali: Kacper Nawrocki, Franciszek Siejak, Jan Kaziów, oraz Oskar Hermanowicz. Na widowni zasiedli uczniowie z klasy III TP oraz V TP. Na początku strony przedstawiły swoje argumenty, po których zaczęła się burzliwa dyskusja. Udział w debatach oksfordzkich rozwinął u uczniów umiejętność uważnego słuchania i nauczyła poszanowania innego punktu widzenia. Rozwinęła również umiejętności twórczego i krytycznego myślenia.
![](https://zst-leszno.edu.pl/wp-content/uploads/2024/01/1705400812698-1024x769.jpg)
![](https://zst-leszno.edu.pl/wp-content/uploads/2024/01/1705400812701-769x1024.jpg)
![](https://zst-leszno.edu.pl/wp-content/uploads/2024/01/1705400812704-769x1024.jpg)
![](https://zst-leszno.edu.pl/wp-content/uploads/2024/01/1705400812705-1024x769.jpg)
![](https://zst-leszno.edu.pl/wp-content/uploads/2024/01/1705400812708-769x1024.jpg)