Technik automatyk

Technik automatyk to wszechstronny kierunek techniczny, obejmujący swoim zakresem elektrotechnikę, elektronikę, mechanikę, informatykę oraz teleinformatykę. Automatyka zajmuje się wykonywaniem, uruchamianiem, konserwacją i eksploatacją instalacji przemysłowych, a także programowaniem i wykorzystaniem sterowników programowalnych w tworzeniu automatycznych linii produkcyjnych. Automatyka coraz częściej pojawia się w życiu codziennym i w pracy człowieka, dzięki niej wynaleziono niejedno urządzenie i maszynę, automatyka ułatwia życie, przyspiesza procesy produkcyjne w przemyśle.

Kierunek uruchamiany we współpracy z pracodawcami, współpracującymi ze szkołą.

Wybierając kierunek technik automatyk nauczysz się:
• montażu urządzeń i instalacji automatyki;
• uruchamiania urządzeń i instalacji automatyki;
• obsługi urządzeń i instalacji automatyki;
• przeglądów technicznych i konserwacji urządzeń i instalacji automatyki;
• diagnostyki i remontu urządzeń i instalacji automatyki.

Zatrudnienie:

Technik automatyk nie powinien mieć problemów ze znalezieniem pracy, ponieważ obecnie niemal wszystkie gałęzie przemysłu są ściśle zautomatyzowane Zatrudnienie technikom automatyką oferują firmy produkcyjne i usługowe, wykorzystujące na liniach produkcyjnych i montażowych rozwiązania z zakresu automatyki i robotyki przemysłowej lub zajmujące się jej kompleksowym projektowaniem, produkcją, uruchomieniem i serwisowaniem.

Technicy automatycy doskonale odnajdują się w działach technologicznych i konstrukcyjnych.

Kształcenie:

4 lata nauki zakończone MATURĄ
i tytułem TECHNIK AUTOMATYK
przedmioty rozszerzone: matematyka, fizyka
języki obce: język angielski, język niemiecki
język angielski zawodowy w branży związanej z automatyką

Kwalifikacje:

EE.17 Montaż i uruchamianie urządzeń automatyki przemysłowej
EE.18 Przeglądy, konserwacja, diagnostyka i naprawa instalacji automatyki przemysłowej

Najnowsze informacje

Uczniowie
Paweł Maślarz

DEBATY  OKSFORDZKIE

Czy matematyka powinna być nieobowiązkowa na egzaminie maturalnym? Czy sztuczna inteligencja stanowi większe zagrożenie niż szanse dla społeczeństwa? Czy papierowe wersje podręczników szkolnych powinny zostać

WIęcej »