Podstawa prawna.
Duplikaty świadectw i dyplomów państwowych wydaje się zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 marca 2013 roku w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) na podstawie posiadanej dokumentacji pedagogicznej.
- Duplikaty są wydawane na pisemną prośbę ucznia do Dyrektora szkoły, którą składa się osobiście w sekretariacie szkoły lub za pośrednictwem poczty na określonym formularzu:
wniosek o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej
- Duplikaty są wydawane odpłatnie. Aby uzyskać duplikat legitymacji lub świadectwa, należy wnieść opłatę na konto szkoły w wysokości:
9.00 zł za duplikat legitymacji szkolnej;
26.00 zł za duplikat świadectwa.
Nr konta szkoły: 57 1020 3088 0000 8602 0105 5326
W tytule opłaty/przelewu należy wpisać: opłata za wydanie duplikatu legitymacji/świadectwa ucznia… (imię i nazwisko ucznia).
Potwierdzenie opłaty należy dostarczyć do sekretariatu wraz z wnioskiem.
- Do wniosku o duplikat legitymacji szkolnej należy dołączyć podpisane jedno zdjęcie
o wymiarach 30 x 42 mm. - Odbiór duplikatu możliwy jest w sekretariacie szkoły w terminie:
Bez zbędnej zwłoki w przypadku legitymacji;
14 dni w przypadku świadectw.
- Duplikaty mają moc oryginału i mogą być wystawiane ponownie.
Duplikat odbieramy jest osobiście przez zainteresowanego lub inne upoważnione osoby.